Review of The Nines (2007) by Jarno P — 11 Nov 2009
Todella erikoinen leffa. Juoni oli hidastempoinen mutta kasvatti vauhtia loppua kohden. Vaatii katsojalta valppautta, sillä pieniä viittauksia eri asioihin ja niiden yhteyksiin on todella paljon.
Näyttelijäsuoritukset olivat hyviä, mutta tuntuu että elokuva olisi melkein saanut olla pidempi jotta kaiken olisi ymmärtänyt, selitystä olisi voinut olla enemmän asioille, mutta itsepohdiskelun ystäville elokuva on nannaa.
Paljoa ei juonesta voi paljastaa ettei idea mene pilalle, mutta sen verran voin sanoa että todella erikoinen ja erillainen elokuva, joka tulee olemaan mielipiteitä jakava pätkä, sillä elokuvassa on paljon kohtauksia ja teemoja jotka ihastuttavat tai vihastuttavat katsojaa, ideana vähintäänkin hyvä.
Elokuva saattaa tarvita useamman katselukerran, jotta kaikki asiat avautuvat kunnolla, mutta yhden katselukerran jälkeen oloni oli hieman hämmentynyt. Arvioksi annoin siksi 3 tähteä, koska kuitenkin jäin odottamaan jotain suurempaa ja enemmän, mutta uskon että tässä asiassa tulee tuttujeni ja ystävieni kanssa paljon heittoa mielipiteissä elokuvan erillaisuudesta johtuen.
Näyttelijäsuoritukset hyviä, sopivat roolitukset, hyvä kuvaustyyli ja leikkaukset, hyvät efektit, keskinkertainen juonen kuljetus, mutta kokonaisuus tuntui vain hieman keskinkertaista paremmalta, ns.
liian "turvalliselta". Ensimmäinen fiilis joka elokuvasta jäi oli ihan positiivinen vaikutelma, mutta hieman hämmentynyt, olisin ehkä halunnut saada juonesta hieman enemmän irti.
Tällaisena suosittelen kaikille jotka haluavat katsoa jotain erillaista ja tutustua omaan leffamakuunsa paremmin ja tutkia rajojaan. Hollywood tuotannoksi erillainen elokuva joka kannattaa katsoa vaikka silloin kun ei mitään muuta tekemistä ole, pahimmassa tapauksessa menetit elämästäsi vajaat parituntia tylsistyen tai parhaassa tapauksessa pidät elokuvan erillaisuudesta, luultavimmin kuitenkin sijoitut johonkin tähän välimaastoon.
Suosittelen kuitenkin katsomaan elokuvan, sillä haluan kuulla muiden mielipiteitä tämän pohjalta. Harvoin tulee vastaan kuitenkaan näin oudosti ja hämärästi mieltä kutkuttava leffa, josta ei oikein osaa sanoa juuta tai jaata.
Erään arvostelun kuvaavia sanoja lainatakseni: "Weirdly beautiful in its akwardness.".
This review of The Nines (2007) was written by Jarno P on 11 Nov 2009.
The Nines has generally received mixed reviews.
Was this review helpful?
