Review of The Grey Zone (2001) by Cory T — 15 Mar 2008
Hmm.. Kannessa lukee: "Lamaannuttava. Koskettava. Liikuttava." ja "Väkevämpi kuin Schindlerin lista". No eihän se nyt ihan niinkään mennyt. Tim Blake Nelson onnistuu kylläkin hyvin tuomaan juutalaisten kapinahengen esiin mutta samalla päähenkilöt vaikuttavat pelottomilta sankareilta, jotka saavat Schindlerin juutalaiset näyttämään kohtalonsa hyväksyneiltä lampailta. Enpä tiedä. Jäi vähän tyhjä fiilis. Mihinkään ei oikein keskitytty kunnolla.
�äniraita oli kylläkin mukavan monipuolinen, vaikkei musiikkia juuri käytetty edes tehosteena. Näyttelijäkaarti ei silti onnistu vakuuttamaan. Karismaattinen, joskin inhimillinen natsipäällikkö, Harvey Keitel ja viileällä linjallaan jatkava Steve Buschemi sekä koko joukko muita antavat kuvan, joka vaikuttaa lähinnä armeijan kesäleirillä syttyvästä kapinasta. Jotenkin koko soppa jää liian pinnalliseksi.
This review of The Grey Zone (2001) was written by Cory T on 15 Mar 2008.
The Grey Zone has generally received positive reviews.
Was this review helpful?
