Review of Shane (1953) by Augustine H — 01 May 2014
Elokuvasivistysaukkojen paikkailua! Aika jees hollywood länkkäriksi, joista en hirveesti tykkää. Shane on epätyypillinen ei-macho pyssysankari ja aika rassukan näköinenkin. Leffa onnistuu paikoittain kyllä olemaan aika karu.
Huonoa taas lajityyppille tyypillinen lännen valloituksen romantisointi ja jumalakin piti sotkea asiaan ("god gave us this land"). Naiset statistin ja hysteerisen kirkujan roolissa. Lisäksi penska oli ihan helvetin ärsyttävä.
Heikosti kirjoitettu ja törkeesti ylinäytelty rooli kaiken kaikkiaan. Mutta onneksi oli... Jack Palance! Siinä vasta pahisten pahis. Kirveellä veistetty alfa-uros! ;).
This review of Shane (1953) was written by Augustine H on 01 May 2014.
Shane has generally received very positive reviews.
Was this review helpful?
