Review of High Plains Drifter (1973) by Seth M — 18 Feb 2009
Mahtavan lainsuojattoman jalkeen katsottuna tama high plains drifter(ruoska) oli hieman pettymys, varsinkin kun muistot vuosien takaa tasta leffasta olivat hieman ylakanttiin. leffan alussa clint saapuu pikkukaupunkiin tuntemattomana ja nimettomana ratsastajana, ja pian han onkin kaupungin ainoa toivo vankilasta vapautuvaa rikolliskolmikkoa vastaan.
elokuvan alku on lupaavaa clinttia, heti ensimmaisena mies nimittain menee baariin, ja tilaa oluen ja pullon viskia. miehekas setti. sitten parturiin ja siella sitten onkin jo aika ottaa vahan miehesta mittaa, joten miesta kylmaksi.
taman jalkeen sitten hieman clintin miehuus lassahtaa, kun tama ottaa naisen vakisin. vaikkakin clint toki tietaa etta nainen tasta tulee pitamaan ja sita jopa lammolla muistelemaan. mutta ei se silti oikein ollut hienoa.
ja sitten taman jalkeen saakin odotella oikeastaan loppumetreille asti etta leffa nostaa taas tasoaan. kyllahan clint siina valissa kaataa naista ja ammuskelee, mutta kokonaisuus ei oo ihan onnistunut.
jos pitaa eastwoodin tuotannosta, niin kylla tama silloin on katsomisen arvoinen, mutta satunnaiselle lannenelokuvan katselijalle tama voi olla kova pettymys.
This review of High Plains Drifter (1973) was written by Seth M on 18 Feb 2009.
High Plains Drifter has generally received very positive reviews.
Was this review helpful?
